PRZEDSZKOLAKI NA WYCIECZCE W WARSZAWIE

17 czerwca 2019r. przedszkolaki ze Skibniewa wyruszyły na wycieczkę do Stolicy. Humory od rana dopisywały i dzieciom, i odprowadzającym je rodzicom, gdyż pogoda tego dnia mile nas zaskoczyła – po fali upałów przyszło przyjemne ciepło z orzeźwiającym wietrzykiem.

Zwiedzanie Warszawy rozpoczęliśmy od wizyty na Starym Mieście. Pod Kolumną Zygmunta III Wazy wsiedliśmy do kolejki, która przewiozła nas wąskimi, brukowanymi uliczkami. Przewodnik w przystępny sposób opowiadał nam historie starej Warszawy i ludzi z nią związanych. Podczas krótkiego spaceru podziwialiśmy Zamek Królewski, stare kamienice i dorożki. Byliśmy pod pomnikiem Warszawskiej Syrenki i pod restauracją „Bazyliszek”, nad wejściem której wisi podobizna potwora.

Kolejnym punktem programu była wizyta w Ogrodzie zoologicznym, który jest wspaniałym miejscem do spędzenia wolnego czasu na świeżym powietrzu, a przy tym doskonałą okazją do uzupełnienia wiedzy przyrodniczej. Największy podziw wśród dzieci wzbudziły lwy, słonie, hipopotamy i żyrafy. Z zachwytem patrzyły na dumnie spacerującego pawia. Niewielki strach sprawił widok olbrzymich goryli i wygrzewających się na słońcu krokodyli. Radosne piski wywołały figlarne małpki, które na widok dzieci dały popis wręcz cyrkowych akrobacji.

Po smacznym posiłku w restauracji, wyruszyliśmy do domu. W drodze powrotnej dzieciom dopisywały humory i z entuzjazmem dzieliły się wrażeniami z wycieczki. Z uśmiechem na twarzach, troszkę zmęczone, ale pełne pozytywnych przeżyć, przedszkolaki wróciły do stęsknionych rodziców.